מחקר חדש: התלמידות החרדיות מובילות במתמטיקה

חדשות קול חי No Comments on מחקר חדש: התלמידות החרדיות מובילות במתמטיקה
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תוצאות מבחני פיזה של משרד החינוך על ההישגים של התלמידים, במקום הראשון במתמטיקה הבנות החרדיות, בהפרש של נקודה מהממלכתי ו-20 נקודות מעל הממלכתי דתי. גם בקריאה, הבנות החרדיות הרבה מעל הממוצע של הoecd ובהפרש של 12 נקודות מהממלכתי ו-28 מעל הממלכתי דתי. מה שמעניין זה המדעים, הן לא במקום הראשון אבל לא רחוקות משם, ובפער גדום מהמקום השלישי. הן מעלות את הממוצע הישראלי במסגרת מדינות ה-oecd.

ח"כ גפני בתגובה לתוצאות המפתיעות של התלמידות החרדיות: "הייתה טענה למה את המורות החרדיות מכניסים לאופק חדש, הרי מדובר בחלשים עם משכורות נמוכות, ואמרו כי התלמידות לא עושות את הבחינות. והנה הוכח לא רק שהן עושות, הן גם מביאות תוצאות מרשימות, במקום הראשון ומעלות את הממוצע הישראלי במדינות ה-oecd".

השר במשרד החינוך חיים ביטון על הישגי התלמידות החרדיות: ״מדובר בהישגים דרמטיים, עוד בטרם כניסת רפורמת 'אופק חדש' לרשתות. התוצאות של מחקר פיז״ה מוכיחות ולא בפעם הראשונה שהטענות כאילו אין לימודי ליב״ה ברשתות הן שיקריות! בעיקר בשל העובדה שכ-75% מהלומדות ברשתות הן בנות״.

עוד מהשר ביטון: ״נתוני המחקר מהווים מראה לחברה הישראלית וקובעים, שמוסדות החינוך החרדיים עומדים בסטנדרטיים בינלאומיים גם בנושא הפיקוח על רמת הלימודים והתוצאות מדברות בעד עצמן. בטוחני שכניסת 'אופק חדש' לרשתות תיתן מענים לימודיים תוספתיים לכלל התלמידים שיוכיחו את עצמם גם במחקרי פיז"ה שיפורסמו בעתיד״.



0 תגובות